Nou hospital de dia mèdic a l'Hospital de Barcelona

04/12/2023 - 13:05

El centre posa en marxa un servei que es mostra com una alternativa a l'hospitalització convencional per als casos que no la requereixen. La unitat ofereix diagnòstics i tractaments supervisats per metges i infermeres i proporciona una atenció ràpida sense que els pacients hagin d’ingressar.

Habitació de l'hospital de dia mèdic de l'Hospital de Barcelona

L’oferta assistencial de l’Hospital de Barcelona es completa aquest mes de novembre amb la posada en marxa del nou hospital de dia mèdic (HMED). La nova unitat proporciona una alternativa eficient i còmoda a l'hospitalització convencional que permet als pacients rebre diagnòstics i tractaments sense abandonar l'entorn familiar, amb els beneficis terapèutics que aquest fet comporta.

Situat a la quarta planta de l'edifici, HMED és gestionat per un equip de metges i infermeres especialitzats i ofereix atenció preferent i coordinada als pacients derivats pels facultatius que els han atès. Els pacients, després de ser contactats telefònicament en les següents 24-48 hores, reben informació detallada sobre la seva visita, incloent-hi l'estimació de durada i sessions necessàries.

Les habitacions d'aquesta unitat estan dissenyades amb característiques similars a les d'hospitalització convencional, individuals i amb bany propi, assegurant que es preserva la comoditat i intimitat del pacient. En cas de requerir tractament intravenós o proves complementàries, aquests es realitzen de manera protocol·litzada durant la visita.

HMED, que funciona en horari complet els dies laborables, de dilluns a divendres, proporciona una àmplia gamma de serveis. Des de l’administració de medicació o la realització de proves complementàries programades radiològiques o endoscòpiques, fins a altres procediments en funció del diagnòstic, patologia o tractament específics.