Ars Anatomica s’exposa a l’Hospital de Barcelona

26/05/2023

La mostra de dibuixos del cos humà, que uneix una visió mèdica i una de més artística, es pot visitar a la sala d’actes del centre fins al 30 de juny.

Dibuix anatòmic

El dilluns 22 de maig una conferència va inaugurar, en una sala d’actes de l’Hospital de Barcelona plena de públic, Ars Anatomica. Es tracta d’una exposició que, amb el subtítol Art, anatomia, recerca i cooperació, agrupa un conjunt d’obres de dibuix del cos humà.

La mostra sorgeix de la sinergia creada per dues col·leccions complementàries de dibuixos anatòmics. La primera, nascuda de la necessitat mèdica, comprèn els dibuixos que el Dr. Alberto Musolas va sol·licitar a diferents artistes per configurar les seves publicacions mèdiques de cirurgia reparadora en un context de cooperació i solidaritat. La segona, focalitzada en una visió artística del dibuix anatòmic, correspon a una selecció d'exercicis realitzats a l'assignatura Anatomia i Dibuix de la Figura Humana que l'escultor Jorge Egea imparteix en els estudis d’arts digitals i animació de La Salle, a la Universitat Ramon Llull.

L’exposició vol brindar una oportunitat per apropar el valor d'aquests treballs anatòmics al públic general donat que, de forma històrica, han permès la formació mèdica i quirúrgica dels professionals sanitaris. Es pot visitar a la sala d’actes de l’Hospital de Barcelona, en horari de 10:00 a 18:00 hores, fins al 30 de juny.