Atenció al pacient pluripatològic i crònic (PAPPA)

Pioner i exemple d'innovació al servei dels millors resultats clínics, el Programa d'Atenció al Pacient Pluripatològic d'Assistència Sanitària (PAPPA) adequa l'atenció sanitària que reben els pacients crònics al domicili, treballant sota una visió holística que garanteix una atenció mèdica adequada, efectiva i de qualitat.

Mans

El model d'abordatge del programa PAPPA proporciona atenció continuada per part de professionals sanitaris al domicili, tractant descompensaccions de malaltia crònica o processos aguts intercurrents, amb abordatge de les diferents síndromes geriàtriques, cures complexes i educació sanitària, així com cures pal·liatives en situació de final de vida.

L'objectiu del PAPPA és adequar l'atenció sanitària que reben els pacients crònics, treballant sota una visió holística que garanteixi una atenció mèdica adequada, efectiva i de qualitat.

El programa PAPPA visita i tracta els seus pacients al domicili per la seva limitada autonomia i situació de vulnerabilitat, amb la finalitat d'estalviar-los trasllats innecessaris a l'hospital i de garantir una millor qualitat de vida al seu entorn.

La inclusió d'un pacient al PAPPA ve determinada per la valoració d'un dels metges del programa, que el visita, l'avalua i emet un informe a favor o no.

Requisits per ser admès al PAPPA

La inclusió d'un pacient en el PAPPA ve determinada per la visita d'un dels metges del programa, que l'avalua i emet un informe acreditant el compliment de les condicions següents:

• Ser pacient pluripatològic i multi ingressador.
  • Disposar d'un cuidador o cuidadora en el domicili les 24 hores.
  • Viure a la ciutat de Barcelona o en algunes poblacions de l'Àrea Metropolitana (L'Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, El Prat de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Adrià de Besòs).
Què ofereix el PAPPA
  • Atenció transversal, coordinada i integral.
  • Suport telefònic atès per infermeres.
  • Visites domiciliàries proactives de metges i infermeres.
  • Educació sanitària a pacients i cuidadors.
  • Recursos terapèutics: oxigenoteràpia, aerosolteràpia, cures de ferides complexes, tractaments endovenosos, bombes de perfusió, bombes elastomèriques, tractaments endovenosos, bombes de perfusió, bombes elastomèriques, transfusió de components sanguinis, ferroteràpia intravenosa, cures i maneig d'ostomies i traqueotomies, maneig de la nutrició parenteral, sondatge vesical, recanvi de sondes i cànules, drenatges quirúrgics.