Col·laboració entre l'Hospital de Barcelona i la Universitat de Barcelona

19/04/2023 - 15:31

Un acord entre ambdues institucions recull diverses activitats docents i de formació conjuntes.

Acte de presentació de l'acord entre l'Hospital de Barcelona i la Universitat de Barcelona

L’Hospital de Barcelona i la Universitat de Barcelona (UB) han presentat el concert signat entre ambdues institucions per dur a terme activitats docents i de formació conjuntes. L’acte ha comptat amb la participació del rector de la UB, Joan Guàrdia, i de la presidenta de SCIAS Hospital de Barcelona, M. Àngels Font, juntament amb el director mèdic del centre, Dr. Miquel Gómez.

Signatura de l'acord amb la Universitat de Barcelona

En el marc d’aquesta col·laboració, una vintena d’alumnes dels graus de Medicina, Farmàcia i Nutrició Humana i Dietètica i Infermeria realitzen activitats docents a l'hospital. Preservant la privacitat i el respecte al pacient en tot moment, l’alumnat pot formar-se, entre altres àmbits, en exploracions de radiologia; en la medicina relacionada amb l’aparell digestiu; en la unitat de cures intensives i en la unitat coronària; així com en cirurgia ambulatòria, cirurgia general, traumatologia i cirurgia vascular, endoscòpia digestiva i respiratòria i farmàcia hospitalària.

Per a l’Hospital de Barcelona, la col·laboració amb una universitat de prestigi és una part destacada de l’ampli programa docent del centre. Així mateix, és una aposta per la competència i la qualificació de futurs professionals de la salut, oferint-los experiència pràctica en un entorn clínic real, sota la supervisió de professionals experimentats de l'hospital. A banda, promou la recerca i la innovació al centre, situant-lo a l'avantguarda del coneixement, la pràctica mèdica i l'excel·lència clínica.

Durant l´acte, es van explicar els valors i la missió de l’Hospital de Barcelona –el primer hospital cooperatiu propietat dels seus usuaris– i l’asseguradora mèdica Assistència Sanitària. Tots dos formen el cooperativisme sanitari integral, un particular model d’autogestió basat en la igualtat d’usuaris i metges en els òrgans de decisió i gestió. Actualment, l’organització compta amb 190.000 assegurats i més de 4.000 metges a la seva disposició.

Acord amb la UB