Dia Internacional de la Infermeria: l’Hospital de Barcelona impulsa la divulgació i conscienciació

13/05/2024 - 17:36

Des del Servei de Cures Assistencials es duen a terme accions diverses perquè pacients, famílies i personal sanitari coneguin i incorporin bones pràctiques en benefici de la salut i el benestar.

Bossa amb el lema "La professió la portes dins"

La celebració del Dia Internacional de la Infermeria, el 12 de maig de cada any, és un bon moment per posar en valor la feina dels equips d’infermeria de l’Hospital de Barcelona. Conscients del seu paper essencial en l’àmbit sanitari, recentment han posat en pràctica iniciatives per fomentar el silenci en les instal·lacions hospitalàries, la higiene de mans, la prevenció de conflictes i la vocació infermera.

La infermeria és la professió del camp de les ciències de la salut que es dedica a la cura dels individus, la família i la comunitat en totes les etapes del cicle vital i en els seus processos de desenvolupament. Per tant, de forma inherent, s’ocupa de fer entre la ciutadania una acció didàctica d’educació sanitària que pugui prevenir hàbits negatius per a la salut o el benestar.

Coincidint amb el Dia Internacional de la Conscienciació sobre el Soroll, el 24 d’abril una taula informativa es va instal·lar al vestíbul de l’Hospital de Barcelona per distribuir fulletons, pòsters, punts de llibre i altres materials que expliquen la importància del silenci per a la millor recuperació del pacient.

El 6 de maig, endemà del Dia Mundial de la Higiene de Mans, un equip d’informadores va visitar diverses plantes i dependències del centre per conscienciar sobre la necessitat de prevenir infeccions mitjançant un rentat de mans correcte. A més, van repartir ampolletes de gel desinfectant de mans d’assecat ràpid.

I, fruit d’un treball multidisciplinari dirigit pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals (PRL) de SCIAS, amb implicació d’infermeria, s’ha fet difusió entre la comunitat hospitalària de l’anomenat Arbre del Bon Tracte, una eina per a la prevenció de conflictes en les relacions interpersonals que de forma sintètica mostra a la part superior accions que tothom pot incorporar a la seva vida diària (escoltar, posar límits, treballar en equip...) i, a la part inferior, els valors i trets de comportament que faciliten l’entesa entre individus.

Amb motiu del Dia Internacional de la Infermeria, i després de participar en algunes jornades d’orientació en escoles universitàries amb el lema “La professió la portes dins”, destaca la naturalesa vocacional d’unes professionals clau en el sistema sanitari.

Arbre del Bon Tracte