Implementació de l'ús de tauletes per part d’infermeria a la capçalera dels pacients

01/12/2022 - 11:43

Els avenços en termes de medicina i salut en els darrers anys aprofiten les noves tecnologies per millorar tractaments i l'atenció d’infermeria.

Infermera amb tauleta a la capçalera del pacient

L'Hospital de Barcelona està implementant l’ús de dispositius mòbils (tauletes) per part d’infermeria amb els pacients ingressats des d'on consultar tota la informació sobre les seves constants i el seu historial clínic. Així, través d’una tauleta, el personal d’infermeria pot també introduir noves dades i registrar actuacions, en una operativa que agilitza la seva feina diària.

Si bé la iniciativa s’ha plantejat com a prova pilot que permeti comprovar l’efectivitat d’aquesta nova manera de procedir, en funció dels resultats el projecte podria desembocar en una rutina diària més amena i fluïda, especialment per al personal d'infermeria.

Seguint l’actual tendència a la digitalització com a vehicle per millorar tractaments, alguns estudis demostren que l'ús de dispositius digitals és de vegades tant o més efectiu que nous fàrmacs o infraestructures. Conscient d'aquest canvi, el centre aposta per una prova que ajudarà el personal d’infermeria a optimitzar el seu temps i a oferir una atenció més personalitzada als pacients ingressats.