L'Hospital de Barcelona celebra el Dia Mundial del Silenci

02/05/2022

El grup de treball del silenci s'ocupa de la millora de la qualitat del son, que reverteix en més qualitat de vida i una recuperació més ràpida.

HBDiaMundialSilenci2022

Les persones que dimecres passat van acudir a l'Hospital de Barcelona van poder conèixer els beneficis d'un descans complet, gràcies a un son reparador i profund. Aquest mateix son pot ser el millor aliat per a una recuperació ràpida després d'una intervenció o patologia tractada en un centre hospitalari. Per això, el grup de treball del silenci de l'Hospital de Barcelona estudia les condicions i mesures a aplicar perquè els pacients aconsegueixin un repòs de qualitat.

Conscient del problema que existeix en alguns centres hospitalaris, el Servei de Cures Assistencials de l'Hospital de Barcelona va habilitar una taula informativa en un dels espais més transitats pels visitants de l'edifici. Amb l'edició d'un fullet informatiu i l'obsequi de material divulgatiu es vol divulgar els beneficis del son i garantir el descans adequat dels ingressats en els centres hospitalaris.

Des del 1996, el darrer dimecres de cada mes d'abril se celebra a nivell mundial el Dia Internacional de la Conscienciació sobre el Soroll. L'Hospital de Barcelona ha adoptat el lema “Fem salut, fem silenci”. L'objectiu és fer veure a la població les conseqüències perjudicials per a la salut que comporta el soroll com a element contaminant ambiental, fomentar la cura de l'entorn acústic per a un millor descans i recuperació i la conservació de l'audició.