L'Hospital de Barcelona promou el Decàleg del Silenci

08/05/2023 - 10:23

El Dia Mundial del Silenci és la data escollida per divulgar els beneficis que un bon descans té per a la recuperació dels pacients.

Decàleg del Silenci

En dates pròximes a la diada de Sant Jordi, enguany el Dia Mundial del Silenci i la Conscienciació del Soroll va ser objecte de diverses accions de sensibilització envers les persones que diàriament visiten l’Hospital de Barcelona, tant usuàries com personal. L’elaboració i difusió del Decàleg del Silenci va ser una de les iniciatives més assenyalades, ja que a l’intern del centre es va distribuir entre tots els serveis assistencials i no assistencials amb relació directa amb pacients.

El decàleg conté consells pràctics per reduir el soroll que generen algunes activitats quotidianes, com ara caminar amb calçat rígid, el to de veu o el tancament de les portes, i alhora indica els horaris més indicats per al descans i recomana abaixar la intensitat de la llum en les rondes nocturnes. En definitiva, es tracta de posar de relleu petits gestos a l’abast de qualsevol que, en el seu conjunt, tenen un impacte molt notable en la reducció de molèsties.

A més a més, amb el lema “Gràcies per regalar silenci”, coincidint amb Sant Jordi i el Dia del Llibre, per quart any consecutiu, es van repartir punts de llibre a tots els pacients ingressats per sensibilitzar-los, juntament amb les seves famílies i visitants, de la importància d’un ambient saludable a nivell acústic. Al vestíbul de l’edifici, entre el 26 i el 28 d’abril, també es va instal·lar una taula amb material divulgatiu i fulletons informatius.

Taula informativa instal·lada al vestíbul de l'Hospital de Barcelona