Nova dieta per a persones amb dificultat per mastegar i empassar

10/03/2022 - 09:48

Els menús del centre es complementen amb una nova opció per a les persones amb dificultat per deglutir i cansades de la monotonia dels aliments triturats. La nova dieta texturitzada, fruit del treball conjunt entre els equips de dietistes i cuina de l’Hospital de Barcelona, està pensada per estimular la gana i permetre’ls recuperar el plaer pel menjar, amb plats d’aspecte atractiu, gust saborós i ingredients naturals. L’objectiu és, d’una banda, facilitar la recuperació dels pacients i millorar-ne l’estat de salut gràcies a una ingesta més abundant i, d’altra banda, millorar l’experiència de l’ingrés hospitalari.

Pollo al horno

La nova dieta s'elabora diàriament amb productes naturals. Després de cuinar-los, els aliments es processen amb un robot i adopten una textura específica mitjançant un espessidor. Després, el resultat s'introdueix en un motlle perquè s'assembli a la forma original dels aliments. Plats com els pernilets de pollastre amb mongeta tendra i suc de rostit o el tall rodó amb pastanagues i salsa espanyola, gràcies al seu nou aspecte, recuperen l’al·licient per a pacients que l’han perdut.

Per garantir l’èxit de la iniciativa, el personal de cuina ha rebut formació específica i, amb la seva implicació, ha donat una resposta òptima a un repte ambiciós. Les proves pilot han demostrat fins ara la bona acollida de la iniciativa i la satisfacció de les persones que hi han participat.