Nova temporada del cicle Sessions de Dilluns

14/03/2024 - 16:07

Conferències monogràfiques, xerrades divulgatives i altres activitats se succeeixen en un programa formatiu continuat clau per a l’actualització professional dels equips de l’Hospital de Barcelona.

Llibre i estetoscopi

Després del descans durant els mesos en què coincideixen períodes festius i un increment dels ingressos, les sessions de dilluns tornen a l’Hospital de Barcelona i s’inicia un nou cicle de conferències monogràfiques alternades amb xerrades divulgatives.

El mes de març ha comptat amb les intervencions de, per una banda, la Dra. Nadia Stasi, que va explicar els detalls sobre el recentment posat en marxa servei d’hospitalització domiciliària, i, per altra banda, la Dra. Estefanía Pérez i el Dr. Giacomo Nuvola, els oncòlegs que van oferir una interessant sessió sobre immunoteràpia en càncer genitourinari i de pulmó.

Les infermeres del control de la infecció de l’Hospital de Barcelona parlaran el 18 de març sobre la vigilància de les infeccions nosocomials en el marc del programa VINCAT i, ja a l’abril i mesos posteriors, seguiran altres cites sobre aspectes diversos d’interès per a professionals de la sanitat i, en determinades ocasions, també per a la població general.

Com les sessions de dilluns, la resta de propostes que formen part del programa docent de l’Hospital de Barcelona es renoven mensualment. Jornades mèdiques, workshops, tallers monogràfics, cursos i altres actes formatius puntuals són de gran valor per a les professions sanitàries, que requereixen un esforç d'actualització continuada atesa la progressiva acumulació de nous coneixements en àmbits tan diferents i necessaris com la biomedicina, la tecnologia i la vessant humanista.