Entre pacients i coneixement: activitat destacada de l'Hospital de Barcelona el 2023

29/01/2024 - 17:13

L'Hospital de Barcelona ha experimentat un any 2023 fèrtil i dinàmic, amb activitat diversa en els àmbits divulgatiu, estructural i institucional. A continuació, es destaquen els eixos més rellevants que han marcat l'evolució del centre al llarg de l'any.

Conclou un 2023 ple de fites assolides, progressos i reconeixements a l’Hospital de Barcelona i els seus equips professionals. S’han dut a terme activitats de caire institucional, accions divulgatives sobre medicina i ciència, sessions formatives per al personal intern i altres d’obertes a professionals externs i també millores en les instal·lacions i equipaments del centre. Tot plegat ha estat possible gràcies al ferm compromís, la implicació i l'excel·lència de totes les persones que treballen en un centre que es manté com a referent de la sanitat privada a Barcelona.

Oferta de serveis assistencials

El compromís amb la millora i adaptació dels seus serveis fa que l’Hospital de Barcelona analitzi constantment les dades d’activitat, els índexs de satisfacció dels pacients i les tendències globals en la gestió de l’assistència sanitària. És per això que aquest 2023 s’ha valorat positivament la implantació del programa de seguiment telefònic post alta de cirurgia ambulatòria, s’han posat en marxa els cursos de preparació per al naixement, els grups de suport a la lactància i els tallers de sòl pelvià i, ja l’últim mes de l’any, han “nascut” el servei d’hospitalització domiciliària i l’hospital de dia mèdic.

Formació interna i especialitzada

L'aprenentatge continu és clau per a la prestació d'una atenció sanitària excel·lent. Dins del seu programa docent, l’Hospital de Barcelona ha seguit promovent sessions formatives i tallers per al seu personal intern, proporcionant oportunitats per actualitzar coneixements i habilitats clíniques. Entre altres, en aquest sentit recentment s’ha tancat el curs de traumatologia adreçat al personal d'infermeria. Al llarg de l’any s’ha participat en una jornada sobre sostenibilitat i models de gestió de compres en el sector hospitalari organitzada per Mercabarna i a les XXXII Jornades de la Societat Catalana de Malalties Infeccioses i Microbiologia Clínica. També s’han dut accions de conscienciació sobre la higiene de mans, la importància del silenci i la salut amb perspectiva de gènere.

Sessions obertes sobre ciència i medicina

Amb l'objectiu d'educar i informar la comunitat mèdica i la ciutadania en general sobre temes de salut rellevants i els últims avenços en recerca, l'Hospital de Barcelona ha organitzat activitats, xerrades i seminaris oberts al públic. Això afavoreix l'intercanvi de coneixements i millora la integració de pràctiques innovadores en la comunitat mèdica més àmplia. Les jornades sobre cirurgia ortopèdica i traumatologia (7a edició) i sobre salut de l’embaràs (11a edició) en són dos clars exemples. També les activitats en el Dia de les Dones i en els de l’Ictus o la Prematuritat.

Instal·lacions i equipaments

L'any 2023 s’han fet inversions significatives en millores de les instal·lacions i renovació i adquisició d'equipament. Això inclou actualitzacions a les àrees d'atenció al pacient, incorporació de tecnologies avançades i altres iniciatives destinades a optimitzar l'experiència dels pacients i millorar la capacitat d'atenció. Al febrer es van reubicar les consultes d’especialitats a la quarta planta, al llarg de l’any s’han ajustat els canvis en l’àrea d’admissions i al novembre va entrar en funcionament la renovació integral de la sala d’hemodinàmica cardíaca i vascular. Sense oblidar la recent renovació de la certificació energètica com a aposta per la sostenibilitat.

Iniciatives institucionals

Com a peça clau del sector assistencial privat en el seu entorn, durant el 2023 l'Hospital de Barcelona ha liderat diverses iniciatives corporatives destinades a donar a conèixer la importància de la qualitat de l’atenció que rep la ciutadania i, en última instància, a millorar-la. Destaquen l’acord de col·laboració amb la Universitat de Barcelona per realitzar activitats docents i de formació conjuntes, però també l’exposició Ars Anatomica instal·lada al centre i la creació de la seva pàgina oficial d’empresa a Linked In, on comparteix amb regularitat les seves novetats. A banda, la institució i els seus membres són presents en esdeveniments impulsats per la patronal ACES i a la junta de govern de l’Associació Espanyola de Financers d’Empresa (ASSET), així com entre els premiats en els Premis a l’Excel·lència Mèdica. Igualment, el 2023 hi ha hagut moments especials per als pacients ingressats, com les diades de Reis i Sant Jordi.