Participació en el IV Simposi d'Arquitectura i Salut

21/11/2022 - 13:38

A més de l'àrea assistencial, també com a infraestructura l'Hospital de Barcelona destaca per les bones pràctiques. Per això va rebre una invitació per participar al IV Simposi d'Arquitectura i Salut, organitzat per l'Associació Catalana d'Entitats de Salut (ACES) i celebrat a Roca Barcelona Gallery el 27 d'octubre passat. En el marc d'una jornada dedicada als nous camins disruptius per a la millora de les infraestructures hospitalàries i els centres sanitaris, Álvaro Buenvarón, responsable de l'àrea a l'Hospital de Barcelona, ​​va participar com a ponent a la taula rodona "L'energia en el punt de mira dels edificis sanitaris”.

IV Simposi d'Arquitectura i Salut

El simposi va tenir 160 assistents i 22 ponents de l'àmbit de l'arquitectura, l'enginyeria, la construcció i la gestió hospitalària. La reflexió sobre els reptes principals que afronten els edificis sanitaris ha centrat gran part de la sessió, que ha abordat diversos temes d'actualitat. Entre ells, els dissenys d'espais basats en l'evidència i centrats en la persona, les eines i els espais adaptats a les necessitats tecnològiques actuals i els entorns col·laboratius per desenvolupar el projecte i l'obra constructiva.

Com a conclusions, l'organització va destacar la importància d‟analitzar les estratègies i l'experiència de les persones usuàries dels edificis hospitalaris. També es va evidenciar, una vegada més, que l'ús de la tecnologia mèdica en la gestió hospitalària permet millorar l'eficiència dels serveis, d'aquí la necessitat d'integrar-la en espais i processos i d'afavorir la innovació. Per regular l'elevat i permanent consum energètic dels centres, cal conjugar una mínima demanda possible amb màxim aprofitament de recursos renovables i consciència mediambiental. Per acabar, es va constatar que la contractació ja ha iniciat processos de projecte i obra per part d'algunes administracions públiques.