Renovació integral de la sala d’hemodinàmica cardíaca i vascular

02/11/2023 - 16:19

L’Hospital de Barcelona fa un pas endavant amb la incorporació d’un angiògraf d’última generació que permet una àmplia gamma d’exploracions vasculars i d’hemodinàmica cardíaca amb qualitat d’imatge excepcional i mínima dosi de radiació. També la sala on està instal·lat ha estat reformada per oferir un entorn òptim.

Sala d'hemodinàmica

L'Hospital de Barcelona millora la seva atenció mèdica en renovar la sala d’hemodinàmica cardíaca amb l'adquisició de l'angiògraf d'última generació Artis Icono Floor de Siemens. El canvi promet millorar significativament la qualitat d’atenció als pacients, alhora que brinda als metges una eina de diagnòstic i tractament més avançada.

El nou angiògraf és capaç de dur a terme una àmplia varietat d'exploracions vasculars, des de coronariografies diagnòstiques i terapèutiques (angioplàstia i stent coronari) fins a la col·locació de vàlvules aòrtiques, estudis vasculars perifèrics amb col·locació de stents, angioplàstiques, embolitzacions, colangiografies percutànies, col·locació de pròtesis de còlon i estudis neurovasculars, entre moltes altres aplicacions. A més, la màquina utilitza intel·ligència artificial per ajustar automàticament els paràmetres tècnics i garanteix l'administració de la dosi de radiació mínima necessària per obtenir imatges d'alta qualitat.

Així mateix, la sala d’hemodinàmica cardíaca i vascular ha estat completament renovada i ampliada, amb la instal·lació d'un sistema de climatització de grau quirúrgic per proporcionar als pacients i al personal un entorn còmode i segur. Els treballs de condicionament a la sala de vascular es van iniciar a l'estiu i, després de la instal·lació i el calibratge del sistema, aquest mes d'octubre ha començat a operar amb normalitat.

La inversió en tecnologia d'avantguarda reforça el compromís de l'Hospital de Barcelona amb l'excel·lència en l'atenció mèdica, en concret la cardiologia, neurologia vascular i radiologia intervencionista, i la recerca contínua de formes innovadores per millorar la salut i el benestar de la seva població atesa. Els procediments més precisos i eficients del nou equipament beneficiaran els pacients i el personal mèdic.

Vista de la sala d'hemodinàmica des de la sala de control