Dia Internacional de les Dones: salut amb perspectiva de gènere

08/03/2023

Amb motiu de les activitats del 8 de març, l’Hospital de Barcelona obre un cicle de xerrades per analitzar i visibilitzar les desigualtats en l’àmbit sanitari i iniciatives per pal·liar-les.

Reunió de dones a l'Hospital de Barcelona.

L’Hospital de Barcelona com a institució defensa el dret de les dones i de totes les persones a viure en una societat lliure i igualitària, sense discriminacions ni violències per raó de gènere. És per això que en un dia com avui reitera el compromís per esdevenir una organització que contempla la  perspectiva de gènere en el tracte a les persones usuàries dels serveis que proveeix i a les persones que hi treballen, aplicant les mesures necessàries per garantir-la en tot moment.

Amb aquesta voluntat, en el marc de les sessions de dilluns, s’inicia un cicle que porta per títol “La salut amb perspectiva de gènere”. Es tracta d’un conjunt de conferències que tenen per objectiu posar el focus en temes i situacions que afecten directament el col·lectiu de dones, que han sofert discriminacions o desigualtats per raó de gènere. Només a partir de l’anàlisi, la presa de consciència i una actitud en pro de la millora s’arribarà a la solució.

La Dra. Itziar García, ginecòloga i coordinadora de guàrdies d’obstetrícia de l’Hospital de Barcelona, serà l’encarregada de posar veu a la primera de les sessions del cicle. Amb una sessió dedicada a les noves iniciatives per humanitzar la pràctica obstètrica, el 27 de març presentarà algunes de les propostes que ja s’estan implementant, o arribaran en el futur, per aconseguir un millor abordatge de l’embaràs, el part i el puerperi.

Entrevista a la Dra. Roser Cid

També amb ocasió dels actes del Dia Internacional de les Dones, la Dra. Roser Cid, del Servei de Medicina Interna de l’Hospital de Barcelona, i responsable de l’Àrea d’Observació d’Urgències, ha estat entrevistada per oferir la seva opinió respecte al paper de les dones en el món sanitari. Amb una extensa trajectòria, recentment reconeguda amb el Premi a l’Excel·lència Professional del Col·legi de Metges de Barcelona, pot oferir una visió pròpia que ha conegut moments diferents en els avenços per la igualtat de gènere. L’entrevista està disponible al canal de YouTube d’Assistència Sanitària.