Les malalties cardiovasculars, protagonistes a la segona sessió de "Salut amb perspectiva de gènere"

04/12/2023 - 13:11

El cicle se centra en temes rellevants que impacten directament el col·lectiu de les dones, abordant qüestions de discriminació i desigualtat de gènere, en el dia a dia i en la pràctica mèdica i la recerca.

Metgessa agafa la mà a una pacient

La sessió de dilluns del 27 de novembre a l'Hospital de Barcelona es va dedicar a la segona cita del cicle "Salut amb perspectiva de gènere". Amb el títol "Malalties cardiovasculars en les dones", va ser conduïda pel Dr. Roman Freixa, cap del Servei de Cardiologia del Consorci Sanitari Integral i metge d'Assistència Sanitària. La conferència va destacar la necessitat de comprendre les particularitats de les malalties cardiovasculars en les dones i va enfocar-se en la importància de l'anàlisi, la consciència i una actitud proactiva per millorar la salut de les pacients.

La participació activa del públic en aquesta segona sessió va reflectir l'interès en un camp que, a través de la reflexió, la sensibilització i l'acció, vol contribuir de manera significativa a la creació d'un entorn més atent i igualitari en el camp de la salut. L'objectiu fonamental és fomentar la consciència i l'anàlisi per millorar les condicions de salut de les dones.

En aquesta ocasió, les malalties del cor van centrar l’atenció, mentre que el març passat, en una primera sessió a càrrec de la Dra. Itziar García, es van abordar les noves iniciatives per humanitzar la pràctica obstètrica. En definitiva, es tracta de posar de manifest la importància de prendre en consideració la perspectiva de gènere en la prestació de serveis de salut.