Les dones, al centre de l'atenció a l'Hospital de Barcelona

07/03/2024 - 11:58

Amb motiu del Dia Internacional de les Dones, l'Hospital de Barcelona reitera el seu compromís d’analitzar, visibilitzar i erradicar les desigualtats en l’àmbit sanitari i consolida el seu cicle de conferències sobre salut amb perspectiva de gènere.

Il·lustració amb diverses professionals sanitàries

L'Hospital de Barcelona, entitat d’arrel cooperativa i defensora de la igualtat de les dones i de totes les persones, és una organització implicada en aconseguir una societat lliure de discriminacions de gènere. És per això que integra la perspectiva de gènere en la relació entre el personal i el tracte als pacients, implementant les mesures pertinents per assegurar-la de manera constant.

Entre altres iniciatives, el cicle de conferències "Salut amb perspectiva de gènere" té com a finalitat posar l'accent en qüestions i situacions que afecten directament els col·lectius femenins. Només mitjançant un anàlisi profund, la presa de consciència i una actitud proactiva en la millora es podran trobar solucions efectives.

La Dra. Itziar García va ser l'encarregada d’inaugurar aquest cicle amb una sessió dedicada a les noves iniciatives per humanitzar la pràctica obstètrica. Posteriorment, el Dr. Roman Freixa va abordar qüestions rellevants com les malalties cardiovasculars en les dones, que presenten particularitats que cal tenir en compte per millorar la salut de les pacients.

El cicle continuarà en les pròximes setmanes amb noves sessions sobre envelliment actiu i menopausa i sobre la pràctica de l’esport, temàtiques que desperten l’interès del públic sanitari i general i fomenten la seva participació activa. A través de la reflexió i la sensibilització, s'espera contribuir significativament a la creació d'un entorn de salut més equitatiu i atent a les necessitats de les dones.